חפש פוסטים במדריך המלא לסין

10 מאי 2012

פארק ג'וזייגו - שמורת טבע עם נוף עוצר נשימה

בבוקר די קריר בשמורה אך כיוון שהבטיחו שיהיו 22 מעלות במשך היום קיווינו לטוב. כרטיס עלה 170 יואן אחרי 50 יואן הנחת סטודנט. בנפרד, צריך לקנות כרטיס לאוטובוס במחיר של 90 יואן. שימו לב שמי שבוחר ללכת את השמורה ברגל (או להתחיל להשתמש באוטובוסים ללא כרטיס אחרי הליכה של כ-4 קילומטר - לא חוקי כמובן) יכול לעשות זאת.

בשמורה מסתובבים האוטובוסים הירוקים ללא הפסקה , מעלים ומורידים נוסעים מנקודות התצפית. השמורה בנויה בצורת האות Y ואנחנו רצינו לנסוע לצד הימני של ה-Y ולחזור ברגל עד לפיצול (לפי טיפ שקראנו באתר למטייל). כעבור כמה דקות עלינו על אוטובוס נוסף עליו היו 2 זוגות ישראליים מבוגרים. בדרך, באוטובוס, ראינו חלק מהנופים המדהימים של שמורת הטבע ג'וזאייגו (בתרגום חופשי: עמק תשעת הכפרים): אגמים, הרים, צמחייה והמלהיב מכולם: אגם המראה . באגם זה פני שטח צלולים ללא גלים ונוצר אפקט מראה מושלם. טיפ חשוב: ההשתקפות טובה משמעותית בשעות הבוקר ותלויה בזווית של השמש.

השמורה מסודרת כך שלכל אורכה ישנו דק עץ מקרשים שאפשר ללכת עליו בנוחות. אחרי לא מעט הליכה הגענו לאיזור של האגמים שבו היו סינים רבים. במי האגם ניתן לראות לעומק רב עד הקרקעית ממש, כולל גזעים וענפים בצורה ברורה. המים מקבלים גוון טורקיז מדהים (שלא עובר כמו שצריך בתמונות). כל זה על רקע פסטורלי. עוצר נשימה ממש.
לכל אחד מהאגמים יש את השם שלו (אגם הדשא, אגם חץ הבמבוק, אגם חמשת הצבעים) בניהם שזורים מפלים כי הדרך נמצאת בירידה.

התמונות מדברות בעד עצמן:
פארק ג'וזייגו


פארק ג'וזייגו
פארק ג'וזייגו

בערב הגענו להוסטל, רצינו לתלות כביסה (המכונה הייתה על הגג) וכך מצאנו את עצמינו מוציאים את הבגדים לגיגית עם פנסי ראש בחושך ומפזרים את הכביסה ברחבי החדר לייבוש. 

2 תגובות:

  1. הי, נוסעים בחודש הבא. מגיעים בטיסה מצ'נגדו, הטיסה נוחתת ב 23:00 כתוב שיש שאטל האם יש לכם מושג האם עובד בשעות אלה של הלילה?
    כמה בערך עולה מלון הוסטל נחמד בפארק?
    חברים סיפרו לנו שאפשר ללון אצל אחת המשפחות בתוך הפארק האם זה קל? ידוע לי שלא חוקי.
    תודה רבה מאיה

    השבמחק
  2. היי מאיה,
    קודם כל תהנו בטיול.
    אני מניח שאם יש טיסה שמגיעה לשדה התעופה הקטן
    יהיו שם גם נהגים שישמחו תמורת תשלום להסיע אתכם.
    שווה לברר אולי טלפונית / בדוא"ל מול Uncle Jiang Family house . אני חושב שהם יידעו לומר.
    לא התארחנו בתוך הפארק אבל אני בהחלט מכיר מישהי שעשתה זאת ונהנתה. כדאי אולי את הלילה הראשון (אתם מגיעים מאוחר שהפארק כבר סגור) ללון בהוסטל וביום השני לברר לגבי הלינה בפארק עצמו שכבר תהיו שם. בהצלחה- תעדכני אותנו במסקנות...

    השבמחק