חפש פוסטים במדריך המלא לסין

09 מאי 2012

ארמון הקיץ, ברווז פקין ומתקני האולימפיאדה - בייג'ינג

ארמון הקיץ
התחלנו את הבוקר מוקדם יחסית (השכמה ב-07:30 ויציאה ב-08:20), בררנו על טיול לחומה הסינית ב-Leo hostel (המחיר הוא 260 יואן עבור טיול לחלק לא מיותר של החומה הסינית כולל תחבורה, ארוחת צהריים, כרטיס והדרכה). אחר כך הלכנו לברר כמה עולה מונית לשדה התעופה (feijishang). אחד הנהגים הסכים ב-150 יואן ולקחנו ממנו כרטיס ביקור. לאחר סיום הבירורים המשכנו לתחנת הרכבת בכיכר טיאנאמן ונסענו עד ארמון הקיץ (30 יואן לשניים בהצגת כרטיס סטודנט).
ארמון הקיץ



























הפארק משופע במקדשים, ארמונות ובעיקר התפעלנו מסירת השיש של הקיסרית. פגשנו סיניות שרקדו לצלילי מוסיקה קצבית, ציירים חובבים שמציירים את הנוף ואחד שניגן בחליל מוזר. הופתענו לגלות שניתן ללכת על גשר 17 הקשתות (Shiqi Kong Qiao) עד לאי הדרומי. חזרנו ברגל משהו כמו 20 דקות לתחתית (ובדרך קנינו בטטה לוהטת ברחוב שעלתה 5 יואן).
סירת השיש של הקיסרית
נסענו לאיזור של האולימפיאדה למרות שלא ממש ידענו באיזו תחנה לרדת. הסינית הרצוצה שלנו הספיקה במקרה הזה (women yao kan olympic...zher?). הכניסה לאצטדיון עלתה 25 יואן. כאן נפתחו המשחקים בשנת 2008 בתאריך ה-8.8 בשעה (ניחשתם נכון) שמונה בערב, שמונה דקות ושמונה שניות.

אולימפיאדת בייג'ינג 2008 - החלה ב-08.08.08 בשעה 08:08:08


בערב הלכנו לאכול ברווז פקינג, כיאה.אי אפשר להגיע לכאן ולא לטעום ברווז פקין אמיתי. למסעדה קוראים Qianmen Quanjude Roast Duck. כשהגענו היה תור ענק (בכל זאת, המלצה של לונלי פלנט סין על ברווז בנוסח פקין הכי טעים בבייג'ינג) וקיבלנו את מספר 59 כאשר 32 היה הבא בתור. לקח עוד 45 דקות עד שהתיישבנו לשולחן. ככה נראה המטבח:
Qianmen Quanjude Roast Duck - ברווז בנוסח פקין


את הברווז בנוסח פקין מזמינים עם פנקייק. שמים על הפנקייק חתיכת ברווז פקין, רוטב סויה ובצל. מגלגלים ואוכלים. הזמנו חשבון והופתענו לגלות שהתה שהוגש בתחילה עלה 80 יואן. לאחר דין ודברים קצר זה ירד מהחשבון (שימו לב שצריך לשים 15% טיפ וכן למלא משוב). סך הכל עלה 185 יואן. יקר אבל בהחלט שווה.


> קראו על המסע לארץ האדומה של דונגצ'ואן
> קראו על ערוץ דילוג הנמר- בעקבות גיא פלג ז"ל 
> קראו על פארק ג'וזייגו- שמורת טבע עם נוף עוצר נשימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה