חפש פוסטים במדריך המלא לסין

09 מאי 2012

טיול לשנגחאי - סיור בבונד ותצפית על הפודונג

הבוקר התחיל באריזות ובצ'ק אאוט מהיר. הנהג של המלון הקפיץ אותנו לשדה התעופה. הוא נהג כמו טייס והביא אותנו לטרמינל 2 ב- Capital Airport של בייג'ינג. עשינו בזריזות צ'ק אין לטיסה שהזמנו באתר elong והלכנו לשער 22 שם חיכינו לטיסה של China Eastern. בטיסה חווינו לא מעט מערבולות, אכלנו ארוחת צהריים (היו גם דברים לא מזוהים- אחד מהם חשוד כאנשובי) וניצלנו את הזמן ללמוד עוד קצת סינית.

הגענו לשנגחאי למזג אוויר גשום במקצת (טפטוף קל) וראינו תור ענק למוניות שדווקא התקדם צ'יק צ'ק. הגענו למלון שהזמנו מראש בשם City Central Youth Hostel . קיבלנו חדר גדול ומרווח. במלון יש גם פאב נחמד וארוחת בוקר משביעה.

הבונד בלילה


בשלב זה, עת יצאנו לרחוב, גילינו שני דברים חשובים על טיול לשנגחאי: האחד הוא שצריך מאוד להיזהר בעת חציית הכביש. השני הוא שהרכבת התחתית בזמן טיול בשנגחאי יכול להיות עסק לא פשוט בכלל. מספיק להציץ במפת המטרו של שנגחאי על מנת להבין זאת. שאלנו מבוגר סיני אם אנחנו מחכים לרכבת הנכונה והוא יצא מגדרו כדי לעזור לנו (נסע איתנו עד תחנת ההחלפה ושם שאל בשבילנו איך ממשיכים). כמעט שעתיים אחרי היציאה מהמלון ירדנו בתחנת פארק רנמין והיציאה ממנה הזכירה לנו את התחנה המרכזית בתל אביב (המון חנויות, אבל גדול פי כמה).

סיירנו מעט בפארק החשוך והתחלנו לחפש מסעדה צמחונית שהייתה מומלצת על ידי לונלי פלנט סין (ברחוב West Nanjing מספר 455). די מהר מצאנו. כאן אולי המקום לציין ששנחאי מאוד בומבסטית: בניינים גבוהים ומוארים והרגשה שהכל גדול מהחיים.

תצפית לפודונג

המסעדה הייתה מוצלחת מאוד (לקחנו: מרק פטריות, כדורי "בשר" עם כרוב ניצנים, נודלס ו"עוף" עם שמן סומסום). שבעים ומרוצים התחלנו ללכת על רחוב East Nanjing לכיוון הבונד. אחרי כמה דקות הליכה הרגשנו שאנחנו בלאס וגאס. כל כך הרבה ניאונים - זה מרגיש כמעט כאילו יש אור יום. הרחוב היה שוקק חיים- המון אנשים, חנויות, אורות בכל הצבעים והרבה סינים שמנסים למכור כל מיני דברים: החל בשעונים וכלה בגלגלים שמתחברים לנעליים.

East Nanjing



הלכנו לאורך הרחוב עד שהגענו לבונד- טיילת על גדת נהר החואנגפו שמשקיפה על צידו השני של הנהר הפודונג. זהו איזור מסחר מלא בגורדי שחקים. בנהר עברו הרבה ספינות מוארות שקישטו את הנוף. על הבונד ניתן לראות בניינים מרשימים כמו בנק הונג קונג או בניין המכס. כמו כן המערכת הישנה של העיתון China Daily . שילוב מדהים בין קלאסיקה מצד אחד וקדמה מצד שני של אותו נהר.

תגובה 1:

  1. שנגחאי אכן מדהימה. כדאי להגיע

    השבמחק