חפש פוסטים במדריך המלא לסין

15 יוני 2012

אטרקציות מרכזיות ביאנגשו: גבעת הירח וטיול אופניים

שכרנו 3 זוגות אופניים (עם ידיות הילוכים שבורות) מה-Bamboo house ויצאנו לטייל לאורך נהר יולונג. עד שיצאנו מהעיר הדרך הייתה כצפוי מעט מפחידה: היינו על הכביש יחד עם אופנועים, מכוניות, אוטובוסים. והכל ללא חוקי תנועה נראים לעין. אחרי שיצאנו מהעיר נהיה קצת יותר רגוע ונסענו על שביל נוח. לאורך השביל חיכו זקנות שניסו למכור זר לראש. רק תתעניין -והן כבר תרדופנה אחריך קילומטרים...

השביל המשיך לאורך נהר יולונג ובדרך היו נופים מרהיבים, שדות וגידולים חקלאיים וברקע צוקי הגיר המפורסמים של יאנגשו. בקטע אחד של השביל היה אפשר לרדת ממש לשפת נהר יולונג והיו שם סינים עם סירות במבוק (עם משוטים ולא עם מנוע, כמו הסירה שאיתה עשינו שיט בסירת במבוק ליאנגשו). זקן אחד הציע לנו פומלה. הסכמנו והוא קילף לנו את הפומלה במקצועיות ראויה לציון. סיני אחר סיפר לנו שהוא בן 85. והנה תמונה של הסיני (והפומלה):
סירות במבוק לאורך נהר היולונג





המשכנו עד שראינו בצד הדרך מלון מפואר. נכנסו להתעניין במחירים וגילינו שחדר עולה בין 1,800 ל-6,800 יואן ללילה. מטורף. בדרך חלפנו על פני אטרקציות נוספות: יש הרבה מאוד מערות מים ובריכות בוץ ונטיפים באיזור יאנגשו. בחרנו להשאיר חוויות אלה לפעם הבאה והמשכנו לגבעת הירח. קשרנו את האופניים, קנינו כרטיסים וניסינו לסלק סיניות שהתעקשו למכור לנו שתיה.
למקום קוראים גבעת הירח כי מלמטה ניתן לראות את הפסגה שהיא בצורת קשת וה"חור" של הקשת מזכיר ירח. התחלנו לעלות במדרגות ובדרך הצטרף אלינו בחור ישראלי בשם אביחי שעושה טיול אחרי צבא.
גבעת הירח יאנגשו 







עלינו בעלייה מייגעת (על פנינו עברו תיירים ששכרו סינים שיעלו איתם את הדרך וינפנפו עליהם במניפה כדי שיהיה פחות חם...). בסוף הגענו ל"חור" של הקשת. משם ראינו את העיר יאנגשו ואת גבעות הגיר. רצינו לטפס עד הפסגה אבל לא הבנו איך עולים לשם. זקנה אחת הראתה לנו את הדרך (שכמובן סומנה בשלט מאיר עיניים "אין מעבר"). בתמורה הבטחנו לה שנקנה ממנה קולה מאוחר יותר. עלינו לפסגה וגם משם נשקף נוף מדהים. בדרך למטה לא קיימנו את הבטחתנו ולא קנינו ממנה את הקולה.
יאנגשו וגבעות הגיר מפסגת גבעת הירח 



כשהגענו חזרה על האופניים ליאנגשו, אביחי לקח אותנו לאכול במסעדה סינית שהייתה מרוחקת יחסית ממרכז יאנגשו ולכן הייתה זולה. הבעלים Gans מכין את הנודלס לבד והרשה לנו לצלם אותו בזמן ההכנה כדי שנלמד איך מכינים נודלס בסין. אכלנו נודלס טעימים ובאמצע הצטרף אלינו חברו של אביחי שמטייל איתו ובילה במסיבה עד שבע בבוקר.
איך מכינים נודלס בסין? הנה כך



































אחרי האוכל נפרדנו משני החבר'ה ויצאנו לחפש מסאז' לרגליים. נכנסנו אקראית לאחד ממכוני המסאז' הרבים ביאנגשו. הכניסו אותנו לחדר עם מיטות מיוחדות. בהתחלה טבלו לנו את הרגליים במים רותחים ואז החלו אגרופים על כפות רגלינו הדואבות. גם בהמשך היו סוגים שונים של מעיכות והתעללויות. למרות זאת- בין הכאבים היו גם חלקים נעימים יותר מידי פעם...

























עוד אטרקציות ביאנגשו:

> טיול יום: מיאנגדי לשינגפינג
> סדנת בישול של 5 מנות משף מקצועי 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה